209. Ett regnigt New York

Jag är sedan ett dygn tillbaka hemma ifrån New York igen men tänkte att jag skulle återberätta dagarna och visa bilder på vad vi hade för oss denna helg. Vi hann med en hel del vill jag lova och jag har verkligen haft en superbra helg med superbra sällskap!
 
Så... I fredags anlände jag till New York strax efter 12 på förmiddagen och regnet stod som spön i backen. Jag halvsprang ifrån busstationen bort till Times' square där jag mötte upp Asena, Gina och Tilda innan vi begav oss ut i regnet och till hotellet dem bodde på. Att det skulle regna såhär fruktansvärt mycket var inte riktigt enligt våra planer och absolut inte enligt mina planer som inte ens tänkt tanken att packa ett paraply och inte heller några kläder för kallade väder, haha.
 
Efter mycket tänkande, planerande och en ordentlig uppfräschning så bestämde vi oss för åka till the American museum of natural history, museumet där största delen av filmen "Natt på museet" spelades in! Det var faktiskt riktigt häftigt att gå omkring och titta på utställningarna och se många av de monument som visas i filmen men samtidigt är jag inte jätte imponerad. Jag har nu besökt de flesta museum i D.C och nu detta museum men står nog ändå fast vid att Naturhistoriska riksmuseumet i Stockholm är bland de bästa som finns! Nu kan dock jag bocka av detta på min bucketlist och det var trots allt rätt coolt att hälsa på bland annat påskö-statyn och T-rex.
 
 
Regnet fortsatte att ösa ner långt in på natten, därav vår väldigt oeffektiva fredag. Asena, Gina och Tilda hade köpt ett varsitt paraply av en man på gatan som vi så gott vi kunde försökte gömma oss under när vi försökte ta oss fram på gatorna men vinden och regnet hade övertaget och även om vi fick ett någorlunda skydd mot regnet så bet kylan tag i oss rätt så rejält.
 
Vi avslutade därför kvällen rätt så tidigt med middag på Chipotle, som dom såklart älskade (!!!) otippat, lol, och köpte sedan med oss lite chips och godis som vi tog med upp till hotellrummet och njöt av tillsammans med massor av prat om allt mellan himmel och jord. Det var nog välbehövligt dock - iallafall för min del som sen somnade på stört.











Kom ihåg mig?