211. Brunch och Gossip girl - en vanlig lördag i NYC

Lördag morgon i New York City och vi hade bestämt oss för att slå på stort med brunch! Jag har tidigare hört om The Butchers Daughter, sett på Instagram och blivit tipsad om av andra au pairer, så vi begav oss dit runt 10 tiden, hungriga som attan.
 
The Butchers Daughter är ett helt vegetariskt place med supergoda (!!!) juicer och lika goda brunch-rätter! Jag tog en coconut-yoghurt-parfait toppad med massor utav frukt och granola! Det var verkligen så himla gott och riktigt prisvärt! Jag rekomenderar stort! De andra beställde avocadomackor med stekt ägg på, vilket också såg fruktansvärt gott ut. Ända tråkiga var tyvärr att vi inte innan tänkte på att det var ett vegetariskt ställe så Asena som var allergisk mot mjölk substituten de använde sig av kunde inte riktigt avnjuta en lika stor frukost som vi andra, men henens fruktsallad såg ändå riktigt härlig ut! Så tänk på det ni nötallergiker där ute som vill avnjuta en brunch på detta ställe (!) dem använder dessvärre typ mandelmjölk/cashewost till allt..
 
 
Efter en ordentlig brunch och ett misslyckat försök till att hitta grafittiväggen med änglavingarna, som ska finnas i SoHo men tydligen har tagits bort, så begav vi oss uppåt igen - denna gång med sikte på The Palace, Serena Wan Der Wodseen's hotell i serien Gossip Girl. 
 
Vi hittade det, vi fangirlade och sedan gick vi in och mötes av vad som kunde ha fått mina ögon att brista ut i tårar. Jag har sedan jag såg serien för allra första gången (har sett den tre, hehe) verkligen drömt om att få se detta ställe i verkligheten, andas och bara få känna. MEN vet ni vad det bästa är - det stannar inte där. När jag står och tar kort på trappan upp till ingången, trappan där Dan tittar upp emot Serena, så råkar en i personalen kliva in i min bild och förutom att skratta lite obekvämt och be om ursäkt så frågar han också om vi inte råkar vara just Gossip Girl fans, vilket vi såklart fnittrar lite åt och svarar ett självklart ja på. Han erbjuder sig då att visa oss flera ställen i hotellet där även andra scener har spelats in - jag var ju i sjunde himlen kan jag erkänna. Mannen som visade oss runt fick påminna mig om att andas lugnt med jämna mellanrum, haha.
 
Jag hade ingen aning om att dessa scener vi fick se också var inspelade där men är verkligen så himla tacksam! Helt sjukt verkligen och jag blev så himla glad långt in i hjärtat, den serien betyder så väldigt mycket för mig.
 
 
Efter vårt besök på hotellet drog vi en snabbis till denna Cupcake-automat som dessvärre var ur funktion och tur var väl det egentligen då vi, efter att gått in i själva affären intill, inser att en cupcake kostade nästan $4, vilket är lite väl mycket för en cupcake även om den kommer ut ur en vägg. Jaja, precis som med Naturhistoriska museumet så kan jag nu bocka av det från min bucketlist! Den var ju fin ändå och matchade min nya fina jacka så snyggt!
 
Sista stoppet för dagen blev ett besök på the Metropolitan Museum of Art, eller rättare sagt utsidan av byggnaden som också har stor medverkan i serien Gossip Girl (mer känt som the Met-steps). Bara ett snabbt stopp dock då de andra redan hade besökt detta tidigare i veckan men ändå var snälla nog at följa med mig upp så att jag fick se, känna (lol) och ta lite bilder! Jag hade ju kunnat fortsätta lite till och se platser såsom Serena och Blair's skola samt fontänen i Central Park där Chuck och Blair gifter sig i slutet av serien, men tjejerna var trötta och egentligen jag också så det får bli någon annan gång! 
 
 
Ytterligare en riktigt bra dag i New York med andra ord och när jag tänker tillbaka på det såhär några dagar senare så vill jag verkligen bara tillbaka! Jag får se till att det blir så senare i sommar också, för minst en gång till vill jag dit igen innan jag lämnar USA. En sista gång för att liksom verkligen bocka av allt de sista på min bucketlist!











Kom ihåg mig?