234. En "riktig" au pair

Nästan en hel vecka har passerat, jag har funnits min plats tillbaka i au pair-livet igen, mitt svenska godis är så gott som slut och jag har haft ett par ganska så fullspäckade dagar denna vecka. Det är nämligen så att jag, sedan jag kom tillbaka efter min lilla semester i Sverige, faktiskt har fått smaka ordentligt på au pair-livet så som många har det/känner till det - med fullt ansvar över barnen.
 
Pågrund utav, tyvärr rätt tråkiga, familjeangelägenheter så har min värdpappa, som hittills har varit hemma under hela mitt tid som au pair, spenderat mycket tid på annan plats än hemma under dagarna och jag har då haft fullt ansvar över barnen från det att dem kommer ner för frukost tills det att mina värdföräldrar kommer hem igen, vanligtvis runt 19-20 på kvällen. Det har varit lite annorlunda men jag trivs mycket bättre såhär och känner mig mycket säkrare på min plats som au pair när jag inte har min värdpappa som alltid tittar mig över axeln. Det blir såklart lite mer jobb utav det hela - middag ska lagas, barnen vill ha hjälp med läxor, i veckan tog jag Ryan till tandläkaren och lite annat smått och gott som min värdpappa i annat fall har tagit på sig men det funkar bra faktiskt. Barnen lyssnar på mig relativt bra, inga större konflikter har uppkommit så att säga, och barnen verkar lika nöjda som jag är. Vi får se hur länge det håller i sig, det är ju dumt att klaga över det faktum att jag hittills har haft typ hälften så mycket jobb som jag hade förväntat mig men samtidigt så är det ju det här jag har väntat på, det är såhär jag vill ha det - jag vill ju vara en "riktig" au pair. 
 
 
Förutom mycket jobb har jag också hunnit med att ta mig tillbaka till gymmet och går just nu omkring som en stel 90-åring på grund utav träningsvärken som letat sig fram i precis varenda muskel. Jag har också provat den nya och mycket omtalade Unicorn Frappuccinon på Starbucks (som förövrigt var riktigt god och det är väldigt synd att den bara fanns tillgänglig i några dagar), träffat Kajsa och Alexandra för lunch och lite spontan shopping samt ätit froyo med Julia idag när solen äntligen visade sig och temperaturen klättrade uppåt 25°. Igår ringde jag även Sofia och vi bestämde lite datum för vår resemånad och imorgon ska jag på lunch hos en fransk au pair vid namn Laura. Livet rullar på helt enkelt och det känns bra, riktigt bra!
 











Kom ihåg mig?