295. Miami, Florida

Lördag till lördag, en hel vecka, spenderade jag i Miami. De första två dagarna var jag helt på egen hand och sedan fick jag sällskap utav Amalia, en au pair från New York, de sista dagarna.
 
Värmen var nästintill olidlig men stranden och havet var helt obeskrivligt - åh vad jag njöt. Vi spenderade en hel del timmar där under förmiddagarna och utforskade sedan Miami Beach's gator under eftermiddagarna. Hostelet vi hade bokat var vår oas dit vi gick för att sova, byta om, fylla på med solkräm och vätska samt svalka oss i ACn. Vi ägnade också en morgon åt att gå upp tidigt som attan för att se soluppgången över havs-horisonten och en dag att besöka själva staden Miami, som dessvärre inte var mycket att hänga i julgranen bortsett från Wynwood Art District som var helt fantastiskt. 
 
Miami får utan tvekan höga poäng men jag skulle ändra vilja slänga in här att resan nog hade varit dubbelt så rolig om jag hade varit 21 år fyllda då klubblivet längst med stranden var något både jag och Amalia tittade efter med avundsjuka i blicken.
 











Kom ihåg mig?