239. Chicago, I'll see you in May!

Förutom New York, Miami, Hawaii och några platser på västkusten så finns det, mer eller mindre, bara en till stad jag verkligen, verkligen känt en sån där nästan smärtsam längtan till att besöka under mitt år - Chicago. Ett ganska så vanligt resmål bland au pairer och det verkar vara en så himla fin stad med mycket fina platser att se. Den stora silvriga bönan är ju ett måste, att sätta sig i glasboxen 400 meter upp i Willys Tower och att hugga in på en deep dish pizza... Åh, jag vill, jag vill, jag vill!
 
Därför är jag nu så himla lycklig när jag kan skriva och berätta att jag och Julia, min tyska vän här i Severna Park, min bästa froyo-buddie, idag bokade biljetter!! Jag är så fruktansvärt taggad! Vi åker över memorial weekend, alltså sista helgen i maj som, i och med den amerikanska helgdagen memorial day, blir en långhelg då den infaller på en måndag och nästan alla vuxna är lediga och då även de flesta au pairer - i alla fall jag och Julia haha!
 
Tråkigaste är väl dock att vi var så sent ute och därmed inte hade mycket att välja mellan när det kommer till flyg och vilka tider vi vill ha. Vi kommer därför att åka lördag kväll, ha hela söndagen i Chicago och sedan åka hem måndag morgon. Tråkigt att det inte blev mer tid, såklart, men efter att ha provat alla möjliga kombinationer av dagar och sett hur priset både har dubblats och tredubblats så fick det bli denna resa och jag är såklart ändå hur glad som helst som faktiskt får uppleva Chicago, om så bara för en dag!
 
Stora bönan, Willys tower, deep dish pizza - I'll see you soon!
 
 











Kom ihåg mig?